Tips & Tricks Codex – Mei 2023
Elke maand geven we je tips & tricks om gemakkelijker en sneller te werken met Codex. Zo houd je meer tijd over voor persoonlijk contact met je cliënten.
Het kan zijn dat er na de laatste update van Codex opeens een “bolletje” met een cijfer staat achter de CTR/CLTR optie in het startmenu:
Waar komt die vandaan en waarom staat die daar opeens?
Wij hebben gemerkt dat het nog wel eens vergeten wordt om openstaande CTR/CLTR opgaven te versturen. Daarom hebben we dit bolletje nu ingevoerd om dat beter inzichtelijk te maken.
Normaal gesproken, als je bijvoorbeeld een testament gaat inschrijven bij het CDR wordt meteen de inschrijving bij het CTR/CLTR meegenomen.
Nu kan het natuurlijk gebeuren dat dit een keer vergeten wordt. Of dat er een nieuwe of gewijzigde CTR/CLTR opgave wordt gedaan. Dan kan ook na het inschrijven van de repertoriumregel alsnog de CTR/CLTR (her)opgave gedaan worden:
Je kan dit ook goed zien als je in de Status van de aktekaart kijkt:
Je ziet hier dat de status voor het inschrijven van de regel al afgevinkt is. Bij de status voor het indienen van de Additionele Opgave (CTR/CLTR) staat nog een geel sterretje. Deze moet dus nog afgehandeld worden!
Omdat de regel al ingeschreven is, staat deze inschrijving nu dus onder de CTR/CLTR opgaven in het Startmenu:
Je kan deze regel nu simpelweg selecteren en met de Knop “Opsturen naar CDR” versturen:
Net als het inschrijven van de repertoriumregels is hier geen token voor nodig! Uiteraard kan je hier ook gewoon meerdere regels tegelijk indienen.
LET OP! Het kan voorkomen dat hier opgaven staan die al een tijdje open staan. Voor het versturen van een CTR/CLTR opgave is een recente BRP inzage nodig. Het kan dus zijn dat je eerst een nieuwe BRP inzage op de client moet doen voordat je de CTR/CLTR opgave kan versturen!
Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, neem dan gerust contact op met de supportafdeling!
Mocht je meer van Codex willen weten? Meld je dan aan voor ons Self Service Portaal! Uiteraard kan je dan makkelijk tickets bij ons indienen en inzien, maar Je krijgt dan ook toegang tot de Codex Kennisbank.
Daarin kan je, naast oplossingen voor veelvoorkomende issues, ook tips voor het gebruik van Codex vinden.
Nog geen Account voor het Self Service Portaal? Meld je aan via support@vanbrug.nl