Tips & Tricks Codex – Oktober 2022
Elke maand geven we je tips & tricks om gemakkelijker en sneller te werken met Codex. Zo houd je meer tijd over voor persoonlijk contact met je cliënten. Deze keer behandelen we de top 5 meestgestelde vragen over SYVAS.
1. Waarom komen mijn mededelingen niet binnen?
Het kan zijn dat je niet ingelogd bent, na 7 dagen niet gewerkt te hebben met SYVAS wordt de login er automatisch uit gehaald. Dit betekent dat je opnieuw dient in te loggen. Wanneer je bij de mededelingen klikt op ‘’ververs mededelingen’’ kan je opnieuw inloggen. Je logt in met de accountgegevens van mijn.kadaster.nl.
2. Hoe trek ik een ANI in?
Het intrekken van een ANI doe je buiten een dossier om. Je gaat naar mededelingen onder start. Mocht er tussen de mededelingen een ANI staan. Dan kun je erop klikken zodat de balk lichtblauw wordt. Vervolgens klik je op ‘’maak verzoek tot intrekking’’. Zie de afbeelding hieronder. Hierna dien je de intrekking nog te versturen.
3. Waarom kan ik als nieuwe medewerker niet versturen naar het Kadaster?
Wanneer je als nieuwe medewerker wilt gaan werken met SYVAS is het van belang dat de beheerder van het Kadaster op het kantoor ervoor zorgt dat de rechten juist worden ingesteld. Dit kunnen zij doen via mijn.kadaster.nl. Mocht dit niet lukken of heb je geen idee hoe dit in te stellen als beheerder? Neem dan contact op met het Kadaster.
4. Waarom krijg ik geen BVI in codex?
We merken dat kantoren weleens op de website van mijn.kadaster.nl mededelingen openen. Wanneer dit gebeurt dan komt een mededeling nooit meer in Codex binnen. Je dient dan de mededeling handmatig toe te voegen in het dossier. Wanneer je bijvoorbeeld een ANI ontvangen hebt op mijn.kadaster.nl en nog niet in codex en je opent deze vervolgens op mijn.kadaster.nl dan komt deze dus niet meer in Codex. Omdat deze ANI dan geopend is op de website van mijn.kadaster.nl dan dient deze ook via de website van het kadaster ingetrokken te worden.
5. Waarom komt onze waarnemer niet naar voren in SYVAS?
Wanneer een waarnemer niet gekozen kan worden in SYVAS kan het voorkomen dat de waarnemer nog aangemaakt moet worden in de basisgegevens. Normaliter kan de notaris op kantoor deze toevoegen via de basisgegevens. Op het Selfservice Portaal staat hiervoor een kennisitems onder KI 0222.
Consultancy inplannen
Heb je vragen n.a.v. deze tips & tricks of wil je nog meer tips over hoe je nog sneller en efficiënter met Codex werkt? Plan een consultancydag in! Op verzoek kan een losse consultancydag op locatie worden ingepland, maar het is ook mogelijk om te kiezen voor een consultancy-abonnement.
Meer informatie over een consultancydag? Stuur ons een e-mail!