‘Reizen, dát was wat ik wilde. Maar na Suriname, IJsland en Sint- Maarten koos ik toch voor Apeldoorn’, lacht Lucas Coveen, sinds januari van dit jaar Customer Care Specialist bij Van Brug Software. Na de middelbare school, die hem niet per se veel plezier gaf, nam hij een tussenjaar. Hij wilde de wijde wereld in. Waar het hem op school nogal eens te langzaam ging, wilde hij nu volle vaart op pad. Tijdens de stages van zijn hbo-opleiding reisde hij inderdaad de hele wereld over. Na zijn studie kwam hij bij een bedrijf terecht met veel internationale contacten. ‘Dat was op zich wel leuk, alleen het overdreven commerciële karakter intern ging me al snel tegen staan. Toen ik in december naar Apeldoorn verhuisde, kwam ik al snel met Van Brug in contact en ik voelde me eerlijk gezegd al tijdens de sollicitatie helemaal op mijn plek hier. Er heerst hier een soort vanzelfsprekende, warme familiesfeer en dat is gewoon heel erg fijn werken.’

Gedreven karakter

Codex, integraties, consultancy, software for life: de ontwikkelingen binnen het bedrijf staan niet stil. Wat ooit op een zolderkamer begon, vanuit een boekhouder die zelf op een notariskantoor werkte, is inmiddels uitgegroeid tot de marktleider in de softwarewereld van het notariaat. ‘En ik? Ik word er heel enthousiast van als ik mensen kan helpen zodat ze tevreden met hun werk verder kunnen. Als een notaris, of één van de medewerkers, mij aan de telefoon krijgt, dan ga ik door tot het probleem helemaal opgelost is. Dat zit in mijn gedreven karakter, daar krijg ik energie van’, aldus Lucas.

Bellen, gewoon dóén

‘De kantoren mogen ons altijd bellen. Ook als ze twijfelen of de vraag wel bij ons hoort. Dat persoonlijke contact en die uitgebreide service is immers wat ons anders maakt dan anderen. En ik persoonlijk? Ik heb juist voor deze functie gekozen vanwege het vele klantcontact’, zegt Lucas. ‘Dus kom maar op, ik zie er naar uit om iedereen te spreken.’