Als er een nieuwe medewerker in dienst komt zijn er een aantal stappen die gedaan moeten worden. Hieronder een korte checklist van zaken die geregeld moeten worden.
Wat vraag je aan bij de systeembeheerder:
-Werkplek
– E-mail
– Het installeren van kantoorcertificaten
Wat moet de PMS beheerder van jullie kantoor doen voor Codex:
– Het persoonlijke account moet worden aangemaakt in de applicatie PMS met de juiste rechten (hiervoor is de handleiding PMS: hoe gebruiker aanmaken).
Wat doet een kantoor beheerder:
– Er moet een persoonlijk account aangemaakt worden voor het Kadaster, dit doe je op: https://mijn.kadaster.nl/
– Voor rechercheren heb je de volgende rechten nodig; Kadaster-on-line en KIK-inzage. Voor SYVAS heb je de volgende nodig; SYVAS API inschrijving en SYVAS inschrijving & voorwaarden. Mocht je hier niet uitkomen neem dan contact op met het Kadaster.
Wat moet de medewerker zelf doen:
– Op de eerste werkdag moet het Kadaster account ingesteld worden in Codex. Dit doe je door linksboven op het Codex logo te klikken en te gaan naar Instellingen -> KIK-R Instellingen, hier log je in met het account dat de kantoorbeheerder heeft aangemaakt op mijn kadaster. Klik rechts onderin op opslaan en dan Codex herstarten.
– Als je de eerste keer een recherche uitvoert of SYVAS mededelingen ophaalt krijg je een inlogscherm voor het Kadaster, log in en kies voor Grant.
– Ook is het raadzaam om even te controleren of het kantoor certificaat is geselecteerd. Dit doe je door weer linksboven op het logo te klikken -> Instellingen -> Kantoorcertificaat. Kun je hier geen keuze maken of staat hier niks, dan zul je de systeembeheerder moeten vragen deze te plaatsen.
Self Service Portaal
Mocht je meer van Codex willen weten? Meld je dan aan voor het Self Service Portaal! Uiteraard kan je dan makkelijk tickets bij ons indienen en inzien, maar je krijgt dan ook toegang tot de Codex Kennisbank. Daarin kan je, naast oplossingen voor veelvoorkomende issues, ook tips voor het gebruik van Codex vinden.
Nog geen account voor het Self Service Portaal? Meld je aan via support@vanbrug.nl.