Tips & Tricks Codex - januari 2024

Elke maand geven we je tips & tricks om gemakkelijker en sneller te werken met Codex. Zo houd je meer tijd over voor persoonlijk contact met je cliënten.
support-andré-theo

 

Het kan gebeuren dat een nota in gebruik is bij een collega, terwijl de collega die dag niet werkt of bijvoorbeeld al naar huis is, waardoor je deze niet kan openen. Het kan zelfs voorkomen dat een nota in gebruik staat bij jezelf! Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als er een foutmelding geweest is in de nota, of als er andere problemen geweest zijn in het systeem.

Gelukkig is het in Codex heel eenvoudig om een nota weer vrij te geven!

Hiervoor ga je op het startscherm van Codex onder start naar Financieel – Facturen:

In de lijst kan je de betreffende nota opzoeken op basis van bijvoorbeeld het dossiernummer of het factuurnummer.
Je kan ook klikken op het veld “In gebruik door”, daarmee krijg je alle nota’s, die op dat moment in gebruik zijn, bij elkaar te zien.

Je kan de betreffende nota selecteren door een vinkje te zetten in het vakje ervoor.

Daardoor wordt ook de knop “Vrijgeven” beschikbaar:

Als je op deze knop klikt dan opent een venster waar je het wachtwoord “vbs” (zonder de aanhalingstekens) in moet vullen.

Je kan dan op de knop “Vrijgeven” klikken (of Enter drukken) en de nota kan weer geopend worden:

LET OP! Uiteraard is dit alleen de bedoeling als je zeker weet dat de nota niet echt bij iemand anders open staat!

 

Self Service Portaal
Mocht je meer van Codex willen weten? Meld je dan aan voor het Self Service Portaal! Uiteraard kan je dan makkelijk tickets bij ons indienen en inzien, maar Je krijgt dan ook toegang tot de Codex Kennisbank. Daarin kan je, naast oplossingen voor veelvoorkomende issues, ook tips voor het gebruik van Codex vinden.

Nog geen Account voor het Self Service Portaal? Meld je aan via support@vanbrug.nl.