Tips & Tricks Codex - oktober 2024

Elke maand geven we je tips & tricks om gemakkelijker en sneller te werken met Codex. Zo houd je meer tijd over voor persoonlijk contact met je cliënten.
support-andré-theo

Het is mogelijk om dossiers na een bepaalde tijd te archiveren. Dit zorgt voor meer ruimte op de Teksten schijf. Het dossier wordt dan geblokkeerd en er kan niet meer in gewerkt worden. Als je gebruik wil maken van archiveren kan dat samen met jullie systeembeheerder worden ingesteld. De periode waarna is dossier wordt gearchiveerd kan door jullie zelf bepaald worden.

Je kunt zien of een dossier gearchiveerd is doordat je niks kunt aanpassen op de Dossiergegevens tab en de aktekaarten. Onder de dossierstatus staat; Let op : Dit dossier is gearchiveerd.

Op het moment dat je een dossier weer nodig hebt wat gearchiveerd is, kun je het dearchiveren via de Applicatie manager. Het wachtwoord voor de Applicatie manager beheert jullie kantoor. Het kan ook bij onze Support afdeling worden opgevraagd.

 

Om het dossier te dearchiveren moet je de volgende stappen uitvoeren:

  1. Ga naar de Applicatie manager.
  2. Ga naar Tools.
  3. Ga naar Dearchiveren.
  4. Voer in het eerste veld het dossiernummer in wat je wil dearchiveren.
  5. Klik op Zoek dossier en controleer of het dossier wat getoond wordt, het dossier is wat gedearchiveerd moet worden.
  6. Als het juiste dossier wordt getoond klik je op Dearchiveer. Het dossier is nu uit het archief en kan de dossierstatus aangepast worden naar Onderhanden waardoor je weer in het dossier kan werken.

Nadat je werk in het dossier is afgerond kun je het dossier weer op Gereedgemeld zetten. Het dossier wordt dan na de ingestelde periode automatisch weer gearchiveerd.

Belangrijk: Versleep nooit het dossier zelf van de archiefschijf naar de tekstenschijf. Hierdoor werken de koppelingen tussen de bestanden in de map en Codex niet meer. Gebruik altijd de Dearchivering tool.


Self Service Portaal

Mocht je meer van Codex willen weten? Meld je dan aan voor het Self Service Portaal! Uiteraard kan je dan makkelijk tickets bij ons indienen en inzien, maar je krijgt dan ook toegang tot de Codex Kennisbank. Daarin kan je, naast oplossingen voor veelvoorkomende issues, ook tips voor het gebruik van Codex vinden.

Nog geen account voor het Self Service Portaal? Meld je aan via support@vanbrug.nl.